99,1% kupujących poleca tego sprzedawcę

Polecam1220Nie polecam10

Zgodność z opisem
5
Koszt wysyłki
Obsługa kupującego
5

KARTONY, A EKOLOGIA. PRZYSZEDŁ SOBIE KARTON DO SUPERMARKETU. 0
KARTONY, A EKOLOGIA

 Cz.1. Perspektywa producenta. 


  Cieszy rosnąca w ludziach świadomość, że na całym świecie, a już na pewno w każdym supermarkecie roi się od materialnych zabójców środowiska naturalnego. Zastanawia fakt,  że w zakresie sprzedaży i zakupu produktów  można jeszcze wiele zmienić na korzyść przyrody. Co mamy na myśli? Proszę za mną!

 



Napoje w plastikowych butelkach na sklepowych półkach. Co u nich słychać?

Zgrzewka wody mineralnej 1,5 litrowej jest pakowana i  sprzedawana w opakowaniach z folii termokurczliwej (bardzo grubej i wytrzymałej).
Dzięki temu 4 butelki wody, trzymając za foliowy uchwyt, można przenieść jedną ręką, a sam towar jest dobrze uporządkowany i stabilny.


Zatem w czym problem?

Wspomniana folia rozkłada się około 400 lat od produkcji.  Przez 400 lat nasza planeta musi trawić niezliczone ilości tego materiału. Jeśli dodamy, że od produkcji pierwszej folii nie minęło nawet 200 lat,  wnioski są jasne-> z minuty na minutę planeta  coraz bardziej się zaśmieca.
 A z problemu  zaśmiecania środowiska wywodzi się kolejna kwestia – nie wszystkie śmieci trafiają na wysypiska lub  ulegają recyklingowi. Część z nich po prostu fruwa po ziemi albo ląduje w rzekach, morzach,  czy oceanach.  To właśnie tam i właśnie  folia spotyka się z żółwiami, które dławią się nią, myląc  z ulubionym pokarmem – meduzą. Smutne, prawda?


Jak spowolnić inwazję folii termokurczliwej?

Odpowiedź jest prosta - ograniczyć produkcję! No, ale żeby ograniczyć trzeba mieć alternatywę. Na ratunek faunie i florze, można by na przykład zaprosić karton do supermarketu.


Zadania do wykonania i dla kogo?

Piszę jako „My” jednak należy podkreślić, że ta część rozważań jest apelem do producentów.
W związku z tym,  zwracamy się właśnie do nich:
W sposobie grupowania napojów na półkach sklepowych  warto wziąć przykład z napojów w kartonowych pojemnikach, gdyż przyjeżdżają do sklepów uporządkowane w tekturowe opakowania. Folią, najczęściej stretch owija się natomiast całe palety, nie poszczególne „zgrzewki”.
Jest to opcja przyjazna zieleni, w przeciwieństwie do przywołanej wody 1,5 litrowej. Około 14 gramów folii termokurczliwej jest używane do obłożenia  6 - butelkowej zgrzewki.  Liczba ta staje się potworna, gdy zaczniemy sobie mnożyć, patrząc na statystyki produkcji napojów w plastikowych pojemnikach.
A dlaczego by nie zaczerpnąć inspiracji od kartonowych odpowiedników i nie opakować  6 butelek wody w karton? W solidny karton, dokładnie dopasowany do wymiarów ściśle ułożonych butelek.

                                                                               
                                                            
Co prawda, jeśli dla producentów problemem byłby mocniejszy rodzaj uchwytu opakowania niż choćby ten z  zestawu Happy Meal w McDonald’s, paczka byłaby na pewno mniej praktyczna. Przyzwyczailiśmy się przecież do noszenia zgrzewki jedną ręką. Jednak odpowiedzmy sobie, czy nie jest to szczegół  na miarę jednego kawałka folii na dnie oceanu… zamiast stu?
Co prawda nr 2 - producenci powiedzą:  Dobrze, dobrze, ale koszt produkcji wzrośnie, a obroty zmaleją.
W takim razie odpowiedzmy sobie na ostatnie pytanie.

Jak bardzo  jesteśmy w stanie poświęcić się dla dobra naszej planety?

Zespół My Box. 

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl