Obuwie jest ważną częścią życiowych wędrówek każdego z nas. Chronią większość naszych kroków i wiele mówią o nas samych - jaką mamy osobowość, sposób bycia czy stosunek do sytuacji, w których się znajdujemy. Podlegają trendom, z krzyku mody potrafią szybko zamienić się w 'obciach' lub zyskać patent na ponadczasowość. Dzielimy je na sportowe, casualowe, eleganckie (w tym rodzaje butów do garnituru), szpilki, kalosze i wiele innych. Rodzajów mniej więcej tyle ile okoliczności. Obuwie stanowi atrakcyjny element ubioru i podstawową ochronę w realiach życia codziennego.
Kryją nas na co dzień - a co kryje ich?
Myślę, że wszyscy jesteśmy zgodni jak bardzo potrzebują solidnego opakowania do transportu i sprzedaży.
Kartony na obuwie - od początków
Zdjęcie, które widzimy powyżej to jedna z pierwszych fotografii (jeśli nie pierwsza) ukazująca profesjonalne opakowanie tekturowe przeznaczone na buty. Posiada wartość historyczną i należy do zbiorów towarzystwa historycznego "Old Berwick Historical Society". Fotografię wykonano około roku 1900 w fabryce przedsiębiorcy Davida Cummingsa (The Cummings Factory), która zajmowała się produkcją obuwia i poprzez działalność na dużą skalę (ok. 5000 par butów dziennie) jako pierwsza rozprowadzała swoje produkty w klasycznych opakowaniach obuwniczych.
Założona w 1872 roku firma jeszcze przed wejściem w XX wiek zapewniała pracę dla około 350 osób.
Doskonalenie pudełka po butach - bieg w stronę współczesności
Ciekawym jest fakt, że format pudełka po butach nie zmienił się wcale aż do dnia dzisiejszego. 5 ścianek z tektury w formie prostopadłościanu z dodatkową lub wyciętą pokrywą to najlepsze warunki dla świeżo uszytego obuwia w oczekiwaniu na zainteresowanych klientów.
W przeciągu wieku modyfikowano jednak metodę nadruku opakowania, aby wyróżnić się stylem, hasłem, czy logiem marki obuwniczej względem firm konkurencyjnych. Biegnąc w stronę współczesności, stawiano na innowacyjne trendy graficzne, które zmieniają się w zgodzie z najnowszymi standardami.
źródło: wennermedia.com